محل تبلیغات شما
[]


  سطح روی میز که سطح بازی نامیده میشود باید به صورت مستطیل بوده طول آن 2.74 و عرض آن 1.525 متر باشد . این میز ک در سطح افقی قرار می گیرد باید 76 سانتیمتر از زمین ارتفاع داشته باشد .
سطح موثر بازی کناره های عمودی میز را در بر نخواهد گرفت ..

سطح بازی میتواند از هر جنسی ساخته شود با این شرط ک وقتی یک توپ استاندارد در هر قسمت میز از ارتفاع 30 سانتیمتری رها شود ب اندازه 23 سانتیمتر ب سمت بالا جهش داشته باشد .
سطح بازی باید دارای رنگی یکنواخت ب صورت تیره و مات و بدون بازتاب نور باشد و خط سفید کناری ب عرض 2 سانتیمتر در امتداد طول لبه 2.74 متری و خط سفید انتهایی ب عرض 2 سانتیمتر در امتداد عرض لبه 1.525 متری کشیده می شود .
سطح بازی ب وسیله یک تور عمودی ب دو قسمت مساوی تقسیم می شود .این تور موازی با خطوط انتهایی و ب طور یکنواخت از یک طرف میز ب طرف دیگر آن کشیده می شود.
در بازی دو نفره ،هر زمین ب وسیله یک خط میانی سفید رنگ ب عرض 3 میلیمتر ب دو قسمت مساوی ب نام ((نیم زمین)) تقسیم میشود .این خط میانی ب موازات خطوط کناری کشیده خواهد شد و باید جزئی از نیم زمین سمت راست محسوب شود.

 مجموعه تور شامل تور ،ضمائم آن، پایه های مرطه و گیره هایی است ک مجموعه تور را ب میز متصل می کند.
تور باید ب وسیله طنابی ک طرفین آن ب دو پایه عمودی ب ارتفاع 15.25 سانتیمتر بسته شده متصل شود و حد خارجی این دو پایه نیز 15.25 سانتیمتر خارج از خط کناری میز باشد.

قسمت بالای تور در سرتاسر طول آن باید 15.25 سانتیمتر از سطح بازی ارتفاع داشته باشد.
قسمت پایین تور ، در سر تا سر طول آن باید تا حد امکان ب سطح بازی نزدیک بوده و قسمت های انتهایی دو طرف تور نیز تا حد امکان نزدیک و چسبیده ب میله های نگهدارنده تور باشد .

 توپ باید کوروی شکل و قطر آن 40 میلیمتر باشد.
وزن توپ باید 2.7 گرم باشد .
جنس توپ باید از سلولوئید یا مواد پلاستیکی مشابه و رنگ آن سفید مات یا نارنجی مات و بدون انعکاس نور باشد .

راکت می تواند ب هر شکل و اندازه و وزن مورد استفاده قرار گیرد اما تیغه (چوب)آن باید صاف ئ محکم باشد.
حداقل 85% از ضخامت تیغه راکت باید از چوب طبیعی باشد.یک لایه چسبناک در میان تیغه راکت می تواند ب کمک مواد الیافی مانند الیاف کربن،الیاف شیشه ،یا کاغذ فشرده ،محکم و تقویت شود اما این لایه نباید ضخیم تر از 7.5 درصد کل ضخامت و یا35/0میلیمتر باشد .
هر طرف تیغه یا چوب راکت ک برای ضربه زدن ب توپ مورد استفاده قرار میگیرد باید یا از جنس لاستیک معمولی عاجدار ک عاج آن ها ب طرف بیرون است پوشیده شود ک در این صورت ضخامت کل آن ب انضمام چسب نباید از 2 میلیمتر کند، و یا از جنس لاستیک دو لایه با عاج هایی ب طرف داخل یا خارج بوده ک ضخامت کل آن ب انضمام چسب نباید از 4 میلیمتر بیشتر باشد .
لاستیک عاجدار معمولی عبارت است از یک لاستیک بدون منفذ از نوع طبیعی یا مصنوعی ک عاج های آن ب طور یکنواخت قرار گرفته اند.تراکم این عاج هت نباید کمتر از 10 عاج و بیشتر از 30 عاج در هر سانتیمتر مربع باشد.
لاستیک دو لایه عبارت است از یک لایه اسفنج منفذ دار ک با یک لایه بیرونی لاستیک عاجدار معمولی با ضخامت حداکثر 2 میلیمتر پوشیده شده است.
رویه راکت باید تا لبه های تیغه راکت پوشیده شده باشد اما از حد لبه های آن بیرون نزند. ب استثنای نزدیکترین قسمت ب دسته راکت و آن بخش ک با دست گرفته می شود می تواند بدون پوشش بوده یا از هر جنسی پوشانده شود.
تیغه راکت ،لایه بین آن، لایه های پوششی و یا لایه های چسب بین آن ک در قسمتی از راکت قرار داشته باشند ک ضربه با آن زده می شود، باید یکنواخت بوده و دارای ضخامت یکسانی باشند.
سطح رویه یک طرف راکت و یا سطح تیغه راکت ک رویه نداشته باشد،باید ب رنگ قرمز روشن و مات و طرف دیگر آن سیاه باشد .
عدم یکنواختی در سطح رویه راکت حتی ب صورت جزئی و یا عدم یکنواختی در رنگ آن ک ب دلیل ضربه خوردن یا ساییدگی رخ داده باشد مجاز است مشروط بر آن ک منجر ب تغییر در کل خصوصیات سطح رویه راکت نشود.
بازیکنان در طول مسابقه نمی توانند راکت خود را تعویض کنند مگر زمانی ک راکت بازیکنان در اثر حادثه آسیب دیده و غیر قانونی تشخیص داده شود ک با نشان دادن راکت جدید ب داور و بازیکن حریف می تواند راکت خود را تعویض کند.((تشخیص غیر قانونی بودن راکت بر عهده سر داور است.))
پس از پایان هر گیم و یا وقفه قانونی،بازیکنان باید راکت خود را روی میز گذاشته و برای راهنمایی نزد مربی خود بروند.

*رالی: عبارت است از مدت زمانی ک توپ در جریان بازی در گردش است.*
 *توپ از آخرین لحظه ای ک بصورت ثابت در کف دست آزاد بازیکن قرار دارد ،پیش از پرتاب برای زدن سرویس،رالی یک ((لت)) یا یک ((امتیاز)) محسوب می شود .
لت :عبارت است از یک رالی که نتیجه آن در شمارش بازی منظور نمی شود .
امتیاز:عبارت است از یک رالی ک نتیجه آن در شمارش بازی منظور می شود.*
 *دست بازی:دستی است ک راکت را می گیرد.
دست آزاد :دستی است ک راکت را نمی گیرد .*
 *یک بازیکن زمانی ب توپ ضربه وارد کرده است ک با راکتی ک در دست دارد و یا با قسمت زیر مچ دست بازی ب توپ ضربه بزند.*
 *یک بازیکن زمانی در مقابل توپ انسداد ایجاد می کند ک لباس وی یا آنچه همراه خود دارد در هنگام بازی با توپی ک هنوز از خط انتهایی خود عبور نکرده و یا زمان آخرین ضربه از سوی حریف با زمین بازی برخورد نداشته تماس حاصل کند.*
 *((زننده سرویس)) بازیکنی است ک اولین ضربه را در یک ((رالی)) ب توپ وارد می کند.

((گیرنده سرویس)) بازیکنی است ک دومین ضربه را در یک ((رالی)) ب توپ وارد می کند.*

*((داور)) شخصی است ک برای کنترل مسابقه منصوب می شود.

((کمک داور)) شخصی است ک در زمان تصمیم گیری های ویژه ب داور کمک می کند.*
 *هر آنچه بازیکن پوشیده یا همراه خود داشته باشد ب غیر از توپ شامل همه لوازم اشیایی است ک در هنگام آغاز رالی مورد استفاده وی بوده است *
 *زمانی ک توپ از هر منطقه ای ب جز از قسمت بین تور و پایه آن و یا از قسمت بین تور و سطح بازی عبور کند ، در واقع آن توپ از روی مجموعه تور یا دور آن ((عبور کرده )) تلقی خواهد شد.*


در آغاز یک سرویس، توپ باید بدون حرکت روی کف دست ِ آزادِ زننده سرویس در پشت خط پایانی و در بالای سطح بازی قرار داشته باشد.
سپس زننده سرویس توپ را تقریبآ با حالت عمودی و ب سمت بالا بدون چرخش پرتاب خواهد کرد به طوری ک توپ ،پس از رها شدن از کف دستِ آزادِ بازیکن حداقل 16 سانتیمتر به سمت بالا بیاید.
در زمانی ک توپ ب سمت پایین در حال حرکت است ،زننده سرویس ب آن ضربه وارد می کند ب نحوی ک توپ ابتدا با زمین خود و سپس بعد از عبور از روی مجموعه تور و یا از کنار آن ، مستقیمآ با زمین حریف تماس حاصل کند.
در بازی های دونفره،توپ باید ب ترتیب ب نیمه سمت راست زمین رننده سرویس و گیرنده سرویس برخورد کند.
از آخرین لحظه ای ک توپ پیش از ضربه سرویس ب صورت بی حرکت باقی مانده است تا لحظه ای ک به آن ضربه وارد می شود توپ و راکت باید بالاتر از سطح بازی قرار داشته باشند.
هنگام زدن ضربه سرویس ،توپ باید پشت خط انتهایی زننده سرویس بوده و نباید دورتر از بدن زننده سرویس ب جز سر و بازو و پا که از خط انتهایی عقب ترند قرار گیرد.
بازیکن مسئول است سرویس را به نحوی اجرا کند ک داور یا کمک داور بتوانند متوجه شوند ک سرویس ب طور صحیحی اجرا شده است.
در صورتی ک داور ب صحیح بودن سرویس مشکوک باشد و او یا کمک داور نتوانند قطعآ غیر صحیح بودن سرویس را اعلام کنند، می توانند در اولین فرصت ممکن در مسابقه بدون دادن امتیاز، به زننده سرویس اخطار دهند.
در صورتی ک در مسابقه مذکور ، در مورد سرویسی ک همان بازیکن یا همبازی وی در مسابقه دو نفره اجرا کرده اند به هر دلیلی، تردیدی در صحیح بودن آن بوجود آید ، گیرنده سرویس یک امتیاز ب دست خواهد آورد .
در صورت عدم اجرای صحیح سرویس ، اخطاری صورت نمی گیرد و یک امتیاز ب گیرنده سرویس داده خواهد شد . این کار در اولین فرصت ممکن و یا هر زمان دیگری در طول مسابقه انجام خواهد شد.
استثنائآ ،در صورتی ک داور ،پیش از مسابقه از ناتوانی های جسمی یک بازیکن آگاهی داشته باشد می تواند برخی از موارد عدم اجرای صحیح سرویس را نادیده بگیرد.


ب توپی ک سرویس شده یا برگشت داده شده ب نحوی ضربه وارد خواهد شد ک یا مستقیمآ از بالا و یا از کنار مجموعه تور عبور کند و یا پس از اصابت ب مجموعه تور ب زمین حریف اصابت کند.


در بازی های انفرادی،زننده سرویس ابتدا باید یک سرویس صحیح را اجرا کند ،سپس گیرنده سرویس ،یک برگشت صحیح را اجرا کند و ب همین ترتیب زننده سرویس و گیرنده سرویس هر یک ب طور متناوب یک برگشت صحیح را انجام می دهند .
در بازی های دو نفره، ابتدا زننده سرویس ،باید یک سرویس صحیح را اجرا کند ،سپس گیرنده سرویس ،یک برگشت صحیح انجام داده ، بعد از آن همبازی زننده سرویس ،یک برگشت درست انجام می دهد و پس از آن هر بازیکن ب نوبه خود ب طور متوالی برگشت صحیح را انجام خواهد داد .


 یک رالی در موارد زیر یک ((لت)) محسوب می شود:
در صورتی که توپ در سرویس در حین عبور از مجموعه تور، به آن برخورد کند، مشروط بر آنکه سرویس به درستی اجرا شده باشد و یا گیرنده توپ یا همبازی او در توپ انسداد ایجاد کند .
در صورتی که سرویس زمانی اجرا شود که گیرنده سرویس یا همبازی او آمادگی لازم را نداشته و هیچ گونه اقدامی در جهت وارد کردن ضربه به توپ انجام ندهند.
در صورتی که بنا به دلایلی که خارج از کنترل بازیکن است،سرویس غیر صحیح یا برگشت غیر صحیح و یا عملی مغایر با قوانین بازصورت گرفته باشد .
در صورتی که بازی توسط داور یا کمک داور متوقف شود.
بازی را در موارد زیر می توان متوقف ساخت:
 *به منظور تصحیح اشتباهی که در سرویس،دریافت و یا زمین دخ داده است
*به منظور اعلام سیستم تسریع
*به منظور اخطار یا جریمه بازیکن 
*اگر عواملی باعث اختلال در شرایط بازی شود به نحوی که در نتیجه رالی تاثیر بگذارد.

 به غیر از مواردی که رالی،یک لت محسوب می شود،در موارد زیر بازیکن یک امتیاز کسب می کند:
اگر حریف او نتواند یک سرویس صحیح اجرا کند.
اگر حریف او نتواند یک برگشت صحیح اجرا کند.
اگر پس از آنکه یک سرویس صحیح یا یک برگشت صحیح را انجام داد ،توپ پیش از آنکه توسط حریف زده شود به جایی غیر از مجموعه تور اصابت کند.
اگر توپ پس از آنکه توسط حریف زده شد،بدون اصابت با زمین او از خط انتهایی عبور کند.
اگر حریف مانعی بر سر راه توپ ایجاد کند.
اگر حریف دو مرتبه متوالی به توپ ضربه وارد کند.
اگر بازیکن مقابل و هر آنچه که پوشیده یا حمل می کند،سطح بازی را حرکت دهد.
اگر بازیکن مقابل و هر آنچه که پوشیده یا حمل می کند به مجموعه تور اصابت کند.
اگر دستِ آزاد بازیکن به سطح بازی برخورد کند.
اگر بازیکنان مقابل در مسابقات دو نفره ،خارج از نوبتی که توسط اولین زننده توپ و اولین گیرنده توپ تعیین شده است به توپ ضربه وارد کنند.

هر بازیکن یا زوجی که زودتر به امتیاز 11 دست یابد ،برنده گیم خواهد بود ،مگر آنکه دو بازیکن و یا هر دو زوج به امتیاز مساوی 10 دست یابند.در این صورت برنده،بازیکن یا زوجی خواهد بود که دو امتیاز پی در پی بیشتر از حریف خود کسب کند.

یک مسابقه شامل بردها از تعداد گیم های فرد:3 گیم از 5 گیم یا 4 گیم از 7 گیم و 5 گیم از 9 گیم می باشد .
بازی باید در طول مسابقه بدون وقفه ادامه داشته باشد مگر در موارد یکه وقفه ها قانونی باشد.

 حق انتخاب درباره زدن سرویس ،برگشت و زمین به قید قرعه تعیین می شود و برنده می تواند اولین سرویس یا برگشت را انتخاب نموده و یا بازی را در نیمه زمین ِ بخصوصی آغاز کند.
اگر بازیکن یا زوجی اولین سرویس یا برگشت و یا نیمه زمین بخصوصی را انتخاب کرده باشد ،انتخاب دیگر با بازیکن یا زوج مقابل خواهد بود .
پس از کسب 2 امتیاز ،بازیکن یا زوج دریافت کننده باید سرویس را بزند و این روش تا انتها ی بازی ادامه خواهد یافت مگر آنکه هر دو بازیکن یا هر دو زوج به امتیاز مساوی 10 رسیده باشند و یا سیستم تسریع در جریان باشد که در این صورت ترتیب زدن سرویس و یا دریافت همانند قبل است با این تفاوت که هر بازیکن به ترتیب فقط برای کسب 1 امتیاز سرویس خواهد زد .
در هر گیم از مسابقات دو نفره،زوجی که سرویس را انتخاب کند باید مشخص نماید که کدام یک این کار را انجام می دهند و در گیم نخست هر مسابقه ،زوج دریافت کننده پس از آن تصمیم خواهند گرفت که کدام یک از آن ها ابتدا توپ را دریافت کنند.در گیم های بعدی، پس از انتخاب اولین زننده سرویس،اولین گیرنده،بازیکنی خواهد بود که در گیم قبلی به او سرویس می زده است .
در بازی دو نفره ،در هر تعویض سرویس ،دریافت کننده قبلی تبدیل به زننده سرویس شده و یار زننده سرویس قبلی ،گیرنده سرویس خواهد بود.
بازیکن یا زوجی که در یک گیم سرویس را اجرا می کند در گیم بعدی آن مسابقه ،گیرنده اول خواهد بود و در آخرین گیمِ ممکن در مسابقات دو نفره،زوجی که سرویس را دریافت خواهد کرد،زمانی که اولین زوج به امتیاز 5 برسند،ترتیب دریافت را عوض می کند،به عبارت دیگر دو بازیکن آن زوج (دریافت کننده)جاهای خود را با یکدیگر عوض خواهند کرد.
بازیکن یا زوجی که در یک گیم ،بازی را از یک نیمه زمین آغاز کرده ، در گیم بعدی از نیمه دیگر زمین استفاده خواهد کرد و در آخرین گیمِ ممکن در یک مسابقه، بازیکنان یا زوج ها وقتی اولین بازیکن یا زوج به امتیاز 5 برسد زمین های بازی را عوض خواهند کرد.

  اگر بازیکنی خارج از نوبت سرویس زده یا دریافت کند،داور بلافاصله با مشاهده این خطا بازی را متوقف خواهد کرد و بازی با زوجی آغاز خواهد شد که پس از کسب امتیاز،زننده سرویس یا گیرنده آن بوده اند.این کار بر اساس ترتیبی انجام خواهد شد که در آغاز مسابقه تعیین شده بود .در مسابقات دو نفره این کار بر اساس ترتیب زننده سرویسی صورت می گیرد که حق داشته است سرویس را در بازی که خطا در آن صورت گرفته آغاز کند.
اگر بازیکنان در زمان مقرر،زمین بازی را تعویض نکنند داور به محض مشاهده این اشتباه بازی را متوقف و زمین ها را با همان امتیاز قبلی تعویض می کند و ترتیب بازی همان خواهد بود که در آغاز بازی مشخص شده بود.
در هر شرایطی ،امتیازاتی که پیش از مشخص شدن اشتباه منظور شده بود کماکان به قوت خود باقی خواهد ماند .
 وقتی یک گیم مسابقه در مدت 10 دقیقه به پایان نرسد،یا زودتر از آن بنا به درخواست هر دو بازیکن یا هر دو زوج باید از سیستم تسریع استفاده نمود،مگر آن که هر دو بازیکن یا هر دو زوج به امتیاز 9-9 و بالاتر رسیده باشند .
اگر توپ در حال گردش باشد و محدودیت زمانی به پایان برسد،داور باشد بازی را متوقف کند و سپس بازی را با سرویس بازیکنی که در آن رالی زننده سرویس بوده است ادامه خواهد داد .
اگر توپ در حال گردش نباشد و محدودیت زمانی به پایان برسد،بازی با سرویس بازیکنی که در رالی قبل گیرنده سرویس بوده است ادامه خواهد یافت .
پس از آن هر بازیکن به نوبت برای کسب یک امتیاز سرویس می زند و اگر گیرنده سرویس یا زوج گیرنده سرویس سیزده مرتبه به طور صحیح توپ را برگشت دهند،گیرنده،یک امتیاز کسب خواهد کرد.
اگر بازی به مدت بیش از 10 دقیقه ادامه یابد ،گیم های بعدی آن مسابقه با اجرای سیستم تسریع انجام خواهد شد.
سیستم تسریع پس از اجرا تا آخر مسابقه اعمال می شود .
کریمی مربی وداور رسمی فدراسیون ومدیر آکادمی پینگ پنگ نشاط تهران09195932998-09303536554

پینگ پنگ کالا چوب رویه

کلاس های آموزش پینگ پنگ ( تنیس روی میز ) تهران در باشگاه های پینگ پنگ اختصاصی تنیس روی میز در کلیه مناطق تهران

بدست آوردن نقاط قوت

ب ,سرویس ,ک ,بازی ,یک ,کند ,و یا ,زننده سرویس ,می شود ,کند اگر ,گیرنده سرویس ,،سپس گیرنده سرویس ,* *یک بازیکن زمانی ,قرار داشته باشند ,لاستیک عاجدار معمولی

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

در راه مدرس ringlathycyc فروشگاه اینترنتی دیجی کالا پارس09035059158 دلنوشته ها برای پیمان مظلومانه سفرکرده ام cheapjuicycouture عینک آفتابی استاندارد *-به همراه اشانتیون و ارسال رایگان-* Blanca's page killtingclamel globerestrich آرین تکنولوژی